Головна Контакти

Український пошук

Наше опитування

Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 337

Архів новин

Барвиста погода

Натисніть на картинку для збільшення/зменшення

Вік сайту

Вхід на сайт

Гарячі лінії

Відкрити телефони

Наші технології


Електронні класні журнали
навчального закладу
Відкрити журнали

Облік у бібліотеці
навчального закладу
Відкрити бібліотеку

Календар новин

«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Статистика сайту

Зареєстрованих:
Всього: 18

Нових:
За місяць: 0
За тиждень: 0
Вчора: 0
Сьогодні: 0

Зареєстровано всього:

Адмінів:

1

Модераторів:

0

 Перевірених:

0

 Звичайних:

17

  З них:

 Хлопців:

8

 Дівчат:

10


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Українські новини

Інформер подій

Резерв

 

 

   
 
ШКІЛЬНА БІБЛІОТЕКА  

Сучасна бібліотека як науково- інформаційний центр навчального закладу -->>

Працівники шкільних бібіотек -->>


Про переліки навчальної літератури рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання загальноосвітніх навчальних закладів у 2013/2014 навчальному році -->>


Нормативні документи бібліотеки -->>


На допомогу бібліотекарям -->>


Поради батькам та учням -->>


Розробки бібліотечних заходів -->>


Презентація роботи бібліотеки -->>

 

 
     
     
 
       
  Електронні бібліотеки  

"МЕТА" електронна бібліотека  

Google книги  

Вікіпідручник  

Вікіджерела  

Електронна бібліотека "BIBLOS"  

Народна бібліотека  

Електронна бібліотека  

Електронна бібліотека  

Бібліотека української літератури  

Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського  

Електронна бібліотека "Чтиво"  

Український центр  

Електронна бібліотека "Книжка"  

Електронна бібліотека  

Електронна бібліотека "Books Gid"  

Електронна бібліотека класичної літератури  

 
     
     
 


Значення електронних бібліотек у сьогоденні

 Ткаченко К.О.

В останні десятиліття різко зросло суспільне й економічне значення інформації й інформаційних технологій. Автоматизовані системи діловодства, телекомунікації і системи обробки даних інтегруються в єдине поняття інформаційних ресурсів, що займають важливе положення поряд з іншими ресурсами підприємства, галузі, національної економіки в цілому.

Зараз зустрічається усе більше джерел інформації, доступної тільки в електронній формі (бібліографічні, реферативні, повнотекстові і фактографічні бази даних, електронні журнали, телеконференції і т.п.), причому їхня питома вага у світовому інформаційному потоці швидко наростає.

Стрімкий розвиток і активне використання сучасних інформаційних і комунікаційних технологій дозволило приступити до широкомасштабного перекладу накопиченої людством інформації в електронну форму і створенню великого числа принципово нових електронних інформаційних ресурсів. Ця нова форма представлення інформації дозволяє на якісно іншому рівні організувати процеси виробництва, збереження і поширення інформації: зберігати інформацію надійно і компактно, поширювати її оперативніше, що надає нові можливості маніпулювання з нею, яких не могло бути при інших формах.

У розробці політики створення національної інформаційної інфраструктури дуже важливе місце приділяється бібліотекам, що є активними генераторами і користувачами інформації. Сучасні великі бібліотеки могутні традиційні центри збереження, створення і використання інформаційних ресурсів. У їхніх фондах накопичено гігантський по обсязі і безцінний по змісту інформаційний запас, що володіє колосальним потенціалом.

Під електронною бібліотекою (ЕБ) мається на увазі велика розподілена віртуальна колекція документів в електронній формі, доступна широкій публіці через глобальні мережі передачі даних. Електронні бібліотеки являють собою сучасні складні інформаційні системи, що дозволяють надійно зберігати й ефективно використовувати різноманітні колекції електронних документів (текстовій, графічний, звукових, відео й ін.), локалізованих у самій системі, чи доступних їй через телекомунікаційні мережі, і представляє їх кінцевому користувачу в зручному для нього виді.

В даний час успішно функціонують безліч українських електронних бібліотек такі як Вернацького, державного архіву кіно фотодокументів, ВІНІТІ. Основні задачі електронних бібліотек - інтеграція інформаційних ресурсів і ефективна навігація в них.

Під інтеграцією інформаційних ресурсів розуміється їхнє об'єднання з метою використання (за допомогою зручних і уніфікованих користувальницьких інтерфейсів, бажано одного) різної інформації зі збереженням її властивостей, особливостей представлення і користувальницьких можливостей маніпулювання нею. При цьому об'єднання ресурсів не обов'язково повинне здійснюватися фізично - але може бути віртуальним. Головне - воно повинно забезпечувати користувачу сприйняття доступної інформації, як єдиного інформаційного простору. Зокрема, передбачається, що ЕБ повинно забезпечувати роботу з гетерогенними БД чи системами БД, забезпечуючи користувачу ефективність інформаційних пошуків незалежно від особливостей конкретних інформаційних систем, до яких здійснюється доступ.

Ефективна навігація в ЕБ розуміється як можливість користувача знаходити цікавлячу його інформацію з найбільшою повнотою і точністю при найменших витратах зусиль у всьому доступному інформаційному просторі.

Доступ до баз даних має надаватися в залежності від категорії користувачів яким дозволено чи недозволено одержувати доступ до інформації, збереженої в базах дані бібліотеки. При цьому сервер баз даних електронної бібліотеки може підтримувати кілька категорій користувачів, наділених різними правами доступу до різних видів інформації. Найчастіше користувачі поділяються на приватних клієнтів і організації чи зареєстрованих і анонімних.

Електронні бібліотеки можуть надавати доступ до баз даних декількох типів. У загальному випадку це можуть бути повнотекстові БД, реферативно-бібліографічні БД, довідкова інформація і метаінформація. Найчастіше необмежений доступ дозволений саме до реферативно-бібліографічних БД, тому що вони являють собою електронні каталоги бібліотек, і пошук видань проводиться саме по цих базах даних. Але, проте, деякі організації надають необмежений (безкоштовний) доступ тільки до частини інформації, збереженої в цих базах.

Можливості пошуку, надані електронною бібліотекою, багато в чому залежать від прав доступу до баз даних, якими наділяється конкретна категорія користувачів. Найчастіше пошук проводиться в електронних каталогах (бібліографічних базах даних і базах даних довідкової інформації).

По функціональних можливостях електронні бібліотеки повнотекстових документів якісно відрізняються від традиційних бібліотек. У першу чергу, крім бібліографічного пошуку, що забезпечується бібліотечними каталогами (паперовими чи електронними), в електронних бібліотеках можна сполучити пошук по реквізитах документів і пошук по повних текстах.

Отже, для забезпечення нормальної взаємодії користувачів із сервером електронної бібліотеки і, насамперед з пошуковою системою, програмне забезпечення повинне мати кілька варіантів користувальницького інтерфейсу. Наявність більш ніж одного варіанта інтерфейсу залежить, по-перше, від різного ступеня підготовленості користувачів, по-друге, від різних потреб користувачів, і, нарешті, від того, якими правами володіє той чи інший користувач.

Таким чином електронні бібліотеки являють собою нову форму інформаційних систем, ефективна і високопродуктивна робота яких забезпечується розвитком функціональних і інструментальних засобах їхнього створення і супроводи.

 
     

ОСВІТА ТА НАВЧАННЯ В НАШОМУ РАЙОНІ
Дошкільною освітою охоплено 1091 дитина.
Всього в районі діє 23 дошкільні навчальні заклади, двоє з яких у складі НВК.
У Кагарлицькому районі функціонує 22 загальноосвітні навчальні заклади.
Окрім того, Кагарлицький НВК „Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – ліцей”, Гребенівський НВК „Загальноосвітня школа І ступеня – дитячий садок”, Демівщинський НВК „Загальноосвітня школа І ступеня – дитячий садок”.
Загальною середньою освітою у 2014/2015 н.р. охоплено 2947 учнів.
Позашкільна освіта включає у себе Міжшкільний навчально-виробничий комбінат, Кагарлицький районний центр дитячої та юнацької творчості, Дитячо-юнацька спортивна школа.
Позашкільною освітою охоплено 1927 учнів.
У гуртах, які функціонують у загальноосвітніх навчальних закладах навчаються 1061 дитина.