|  | Що таке районний методичний кабінет? | Районний методичний кабінет – методична установа, яка відповідно до чинного законодавства здійснює науково-методичне забезпечення системи загальної середньої та дошкільної освіти району, сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників. Метою діяльності методкабінету – є науково-методичне забезпечення системи загальної середньої та дошкільної освіти, організація науково-методичної роботи, підвищення кваліфікації, професійного рівня педагогічних працівників загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних закладів і розвиток їхньої творчої ініціативи у міжкурсовий період
1. Загальні положення 1.1. Методичний кабінет є центром організації навчально-методичної та виховної роботи, визначає її напрями, форми і зміст. 1.2. Методичний кабінет у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативними актами Міністерства освіти і науки України, іншими нормативними актами та цим Положенням. 1.3. Методичний кабінет здійснює свою діяльність за планом роботи на навчальний рік, затвердженим директором вищого навчального закладу. Засідання обласного методичного об’єднання викладачів "Економічної теорії"
2. Завдання Основними завданнями методичного кабінету є: 2.1. забезпечення оптимальних умов для організації навчального процесу та реалізації завдань якісної підготовки фахівців; 2.2. надання методичної допомоги викладачам, керівникам груп у підвищенні їх фахового рівня, удосконаленні педагогічної майстерності; 2.3. поновлення та систематизація методичних матеріалів, які друкуються у фахових виданнях та розробляються у вищому навчальному закладі, пропаганда досягнень передової педагогічної науки, інноваційних технологій навчання; 2.4. вивчення, узагальнення та розповсюдження педагогічного досвіду навчально-виховної роботи викладачів вищого навчального закладу; 2.5. організація виставок методичних розробок викладачів, навчально-методичної літератури, конкурсів передового педагогічного досвіду, технічної творчості та науково-пошукової роботи студентів; 2.6. сприяння участі викладачів вищого навчального закладу у міжвузівських конференціях, семінарах; 2.7. формування інформаційного банку даних (картотек на електронних, паперових носіях) з питань змісту освіти, організації навчально-виховного процесу, психолого-педагогічних досягнень, кращих робіт викладачів; 2.8. забезпечення публікацій з досвіду педагогічної роботи викладачів вищого навчального закладу в засобах масової інформації, підтримування зв'язків із засобами масової інформації; 2.9. інформування викладачів про нормативні документи в галузі освіти, науково-методичні, навчальні та періодичні фахові видання, надання практичної допомоги у їх використанні.
3. Функції Методичний кабінет відповідно до покладених на нього завдань здійснює такі функції: 3.1. систематизація та пропагування педагогічних і науково-методичних інновацій (рефератів, статей) в освітній сфері; 3.2. надання допомоги молодим викладачам, цикловим (предметним) комісіям у веденні навчально-методичної документації; 3.3. планування, організація та проведення науково-теоретичних, науково-практичних конференцій, науково-методичних семінарів і занять школи молодого викладача; 3.4. організація підвищення кваліфікації педагогічних працівників; 3.5. вивчення роботи циклових (предметних) комісій, окремих викладачів щодо ефективності використання різноманітних форм і методів навчання, інноваційних технологій навчання, узагальнення та пропаганда передового педагогічного досвіду роботи викладачів, вищого навчального закладу загалом з найважливіших проблем освіти; 3.6. видання інформаційних листів про надходження навчально-методичної літератури; 3.7. визначення науково-методичних проблем, які реалізовуються вищим навчальним закладом при плануванні та проведенні відкритих занять (лекцій, семінарських, практичних, лабораторних занять), внесення пропозицій щодо подальшого удосконалення різноманітних напрямів педагогічної діяльності вищого навчального закладу; 3.8. інформування про всеукраїнські, регіональні конкурси, конкурси серед вищих навчальних закладів та організація участі студентів і викладачів в цих конкурсах; 3.9. організація рецензування навчальних посібників та навчально-методичної літератури, створених викладачами і схвалених цикловими (предметними) комісіями, методичною радою вищого навчального закладу. | | |